Marketing vs PR, Content Writing vs Copywriting

marketing pr Content Writing Copywriting

Lucrand in domeniul marketingului si comunicarii, ma lovesc adesea de confuzia ๐Ÿง intre ๐œ๐จ๐ฉ๐ฒ๐ฐ๐ซ๐ข๐ญ๐ข๐ง๐  ๐ฌ๐ข ๐œ๐จ๐ง๐ญ๐ž๐ง๐ญ ๐ฐ๐ซ๐ข๐ญ๐ข๐ง๐ . Am intalnit numerosi potentiali clienti care mi-au cerut oferta pentru copywriting, cand, de fapt, ei isi doreau articole SEO pe teme medicale si clienti care cereau content writing si aveau nevoie de texte pentru o reclama. Si sunt convinsa ca si colegii mei de breasla stiu despre ce vorbesc.

Tocmai din acest motiv, m-am gandit ca ar fi util sa explic, pe intelesul tuturor, care sunt diferentele intre copywriting si content writing.

๐‚๐จ๐ฉ๐ฒ๐ฐ๐ซ๐ข๐ญ๐ž๐ซ-๐ฎ๐ฅ este persoana specializata in scrierea textelor scurte, publicitare, in timp ce ๐œ๐จ๐ง๐ญ๐ž๐ง๐ญ ๐ฐ๐ซ๐ข๐ญ๐ž๐ซ-๐ฎ๐ฅ scrie texte lungi, informative pentru bloguri, site-uri sau Social Media.

๐‚๐จ๐ฉ๐ฒ๐ฐ๐ซ๐ข๐ญ๐ข๐ง๐ 

  • Se foloseste in publicitate pentru a servi la vanzarea unui produs/serviciu.
  • Apare in brosuri, flyere, machete, bannere, video-uri, reclame.
  • Nu are legatura cu SEO
  • Este un call-to-action si indeamna publicul sa cumpere un produs sau un serviciu, sa completeze un formular de inscriere, sa participe la un concurs etc.

๐‚๐จ๐ง๐ญ๐ž๐ง๐ญ๐ฐ๐ซ๐ข๐ญ๐ข๐ง๐ 

  • Este folosit in mediul online si are, ca prim scop informarea publicului cu privire la un anumit produs, serviciu, domeniu de interes.
  • Apare in articolele de blog, in prezentarile din site-uri, in postarile din Social Media etc.
  • Textele trebuie sa fie scrise SEO pentru a ajuta la indexare.
  • Nu are un call-to-action, ci informeaza, educa si schimba opinia publicului.

Tot in sfera confuziilor de acest fel se incadreaza si ๐๐‘-๐ฎ๐ฅ (๐๐ฎ๐›๐ฅ๐ข๐œ ๐‘๐ž๐ฅ๐š๐ญ๐ข๐จ๐ง๐ฌ/๐‘๐ž๐ฅ๐š๐ญ๐ข๐ข ๐๐ฎ๐›๐ฅ๐ข๐œ๐ž) si ๐— ๐—ฎ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด-๐˜‚๐—น, notiuni care pentru multi angajatori si clienti reprezinta acelasi lucru. Si-uite asa apar acele cerinte pentru joburi 3 in 1, de genul โ€Se cauta om de PR, Marketing si Social mediaโ€ ๐Ÿ˜•.

๐๐‘ (๐‘๐ž๐ฅ๐š๐ญ๐ข๐ข ๐๐ฎ๐›๐ฅ๐ข๐œ๐ž)

  • ๐๐‘ (๐๐ฎ๐›๐ฅ๐ข๐œ ๐‘๐ž๐ฅ๐š๐ญ๐ข๐จ๐ง๐ฌ), care se traduce prin Relatii Publice, ๐๐” inseamna Relatii cu publicul, adica statul la ghiseu intr-o institutie publica.
  • Obiectivul PR-ului este de a conecta o companie la publicul ei, de a mentine relatii favorabile intre cele doua parti si de a-i crea un nume in piata, prin diverse actiuni.
  • PR-ul informeaza si educa publicul cu privire la un brand sau la produsele unui brand, scopul fiind acela de a crea incredere in produsul/brandul respectiv.
  • PR-ul nu vinde produse in mod direct, ci, prin construirea increderii de care vorbeam anterior, va genera o conversie.
  • PR-ul aduce rezultate si beneficii pe o perioada indelungata.
  • PR-ul se realizeaza prin actiuni precum campanii cu jurnalisti, bloggeri si influenceri, mentionari in Social Media, evenimente, conferinte, activari etc.

๐Œ๐š๐ซ๐ค๐ž๐ญ๐ข๐ง๐ 

๐Œ๐š๐ซ๐ค๐ž๐ญ๐ข๐ง๐ ๐ฎ๐ฅ reprezinta ansamblul de procese de comunicare, creare, livrare si schimb de oferte care au valoare pentru clienti, furnizori, parteneri si societate in general.

  • Obiectivul marketingului este de a crea cerere, de a aduce pe piata produse, de a le vinde si de a genera profit companiei.
  • Pentru marketing, metrica succesului se masoara in ROI, conversii, engagement metrics etc.
  • Marketing-ul se foloseste de activitatile de PR pentru a obtine vanzari.
  • Marketing-ul se realizeaza prin actiuni precum: Google Adwords, SEO, content marketing, Facebook ADS, email marketing, Google Display etc.

Voi v-ati confruntat cu aceste confuzii?

Lasฤƒ un rฤƒspuns

Adresa ta de email nu va fi publicatฤƒ. Cรขmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial